Виховна година

Тема. «Безпечний Інтернет для дітей»

Мета. Актуалізувати та розширити знання дітей про Інтернет та його переваги; уточнити знання про небезпечні ситуації під час роботи в Інтернеті; формувати навички безпечної роботи в мережі Інтернет. Розвивати критичне мислення. Виховувати культуру спілкування в Інтернеті.

Хід заняття

  1. Визначення теми та мети заняття
  • Якщо вам треба знайти якусь інформацію, відповідь на якесь питання, до кого або до чого ви б звернулись? (книжка, вчитель, батьки, Інтернет тощо)
  • Якби я задала таке запитання дітям 30 років тому, то однієї з цих відповідей я б не почула. Якої саме? (Інтернет)

Вчитель пише на дошці слово ІНТЕРНЕТ

  • Думаю, ви зрозуміли, про що буде іти мова на уроці. Зараз Інтернет вже міцно ввійшов в наше життя. Чому ж саме на початку лютого ми ведемо про це розмову? З 2004 року щорічно у другий вівторок лютого відзначається День безпечного Інтернету. У 2021 році – це 9 лютого.

Слайд 1

  • Сьогодні ми поговоримо з вами про те, що дає нам Інтернет і яких правил слід дотримуватись, щоб Інтернет був для нас безпечним.
  1. Визначення поняття «Інтернет»
  • Готуючись до нашої розмови я провела з вами анкетування. Ці питання я буду озвучувати протягом нашої бесіди. Перше питання звучало так: «Чи знаєте ви, що таке Інтернет?»

Вчитель оголошує результати анкетування (анонімно)

Робота із слайдом.

  • Давайте прочитаємо визначення цього поняття. Слайд 2
  1. Бесіда «Інтернет – друг»
  • Наступне запитання анкети звучало так: «Як часто ви користуєтесь Інтернетом?» (Вчитель оголошує результати анкетування)
  • Цікаво, а що ж ви робите кожного дня в Інтернеті, адже більшість учнів вказали, що користуються ним щодня? (Відповіді дітей)

Робота із слайдом 3

  • Можливості Інтернету дуже великі. Ми змогли з вами оцінити це нещодавно, працюючи дистанційно. Слайд 4
  1. Проблемне питання
  • Чому ж якщо Інтернет дає нам стільки позитивного, день називається Днем безпечного Інтернету? Чому треба говорити про якусь безпеку?

Відповіді дітей.

  1. Робота в групах. Розв’язання проблемних ситуацій.

Група 1

Андрій отримав на електронну адресу лист від незнайомця, в якому він пише, що хотів би дружити з хлопчиком. Незнайомець пропонує Андрію зустрітись.

Що ви порадите Андрію?

Група 2

Іван отримав на електронну адресу посилання з невідомими файлами. Їх потрібно відкрити та завантажити на свій комп’ютер.

Що ви порадите Івану?

Група 3

Марійчина подружка виклала у соціальні мережі їхнє спільне фото. Дозволу у Тані вона не спитала.

Як ви оцінюєте вчинок Марійчиної подружки?

Група 4

У Марини є нова віртуальна подружка, яка просить дівчинку назвати свою домашню адресу та номер телефону, щоб відправити подарунок.

Що ви порадите Марині?

Група 5

Новий віртуальний друг Данила просить перерахувати йому невелику суму грошей, бо у нього трапилась якась біда і він поверне скоро гроші.

Що ви порадите Данилу?

  1. Визначення проблем, які несе з собою Інтернет

Робота із слайдом 5, 6

  • І звичайно не треба забувати, що довге перебування за комп’ютером шкодить здоров’ю.
  1. Інформація про соціальні мережі.

Слайд 7

  • Як на мене, то найбільшу небезпеку в Інтернеті несуть з собою соціальні мережі. Бо тут іде активне спілкування, обмін інформацією. З результатами нашого опитування частина дітей з класу вже зареєстрована у соціальних мережах. А платформою для спілкування Вайбер користуються 21 учень із 23. Тут велика відповідальність лежить і на ваших батьках, які зобов’язані слідкувати за вашою активністю у соціальних мережах. Тому і для батьків я надам необхідну інформацію про безпеку в Інтернеті.
  1. Вправа «Незакінчені речення»

«Сьогодні на занятті я дізнавсь…»

«Я зробив для себе висновок, що …»

«Тепер я буду …»

  1. Рефлексія

Перегляд мультфільму про безпеку в Інтернеті (за вибором вчителя)

Анкета до Дня безпечного Інтернету

  1. Чи знаєш ти, що таке Інтернет?

а) так

б) ні

в) щось чув/ чула, але не знаю точно, що це таке

2. Як ти можеш пояснити, що таке Інтернет?

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Як часто ти користуєшся Інтернетом?

а) кожного дня

б) 2 – 3 рази на тиждень

в) 1 раз на тиждень

г) рідко

4. З якою метою ти використовуєш Інтернет?

а) пошук інформації

б) спілкування з друзями та рідними

в) комп’ютерні ігри

г) перегляд відео на Ютубі

д) читання художньої літератури та прослуховування аудіо книг

Інше ____________________________________________________________

  1. Чи зареєстрований ти у будь-якій із соціальних мереж?

а) так

б) ні

в) я не знаю, що це таке

6. Якщо ти відповів/відповіла «так» на 5 питання, то напиши у яких соціальних мережах ти зареєстрований (Вайбер, Фейсбук, Інстаграм, Телеграм чи інше)

__________________________________________________________________

Кiлькiсть переглядiв: 102

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.