Цього року планується створити Новий Освітній Простір у 200 школах України, в 50 з яких також будуть пілотувати інноваційні навчальні програми концепції «Нова Українська Школа»

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства та Міністерство освіти та науки підписали спільний лист, згідно з яким розпочато роботу зі створення шкіл за стандартами Нового Освітнього Простору НОП у рамках концепції МОН «Нова Українська Школа».

«У цьому році Мінрегіон спільно з Міністерством освіти і науки, облдержадміністраціями та територіальними громадами розпочинає реалізацію спільного проекту із впровадження Нового Освітнього Простору НОП у школах України, у рамках якого буде створений сучасний мотивуючий шкільний простір, де діти хочуть навчатися»,-повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Лев Парцхаладзе на своїй сторінці уФейсбуціза підсумками онлайн-наради з регіонами

Цього року планується створити Новий Освітній Простір у 200 школах України, в 50 з яких також будуть пілотувати інноваційні навчальні програми концепції «Нова Українська Школа».

За підсумками засідання спільним листом мінрегіон і МОН доручили обласним державним адміністраціям і КМДА активізувати роботу щодо реалізації проектів Нового Освітнього Простору та до 15 травня 2017 року створити відповідні робочі групи. Лист підписали віце-прем’єр-міністр – міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко та міністр освіти та науки Лілія Гриневич.

Проект НОП передбачає проведення комплексних заходів щодо:

  • енергоефективності будівель;
  • використання яскравих та креативних дизайнерських рішень;
  • закупівлі обладнання та програмного забезпечення;
  • проведення швидкісного інтернету та встановлення Wi-Fi;
  • створення умов для інклюзивного навчання дітей.

Нова Українська Школа – це концепція реформи української шкільної освіти, яка передбачає:

  • створення сучасного освітнього середовища;
  • впровадження нового змісту та структури школи;
  • орієнтацію на учнів та педагогіку партнерства;
  • автономію школи та справедливе фінансування.

/Files/images/84_main.png

Рекомендації щодо створення освітнього середовища «Новий освітній простір»

До уваги освітян, громадських організацій, пропонується ознайомитись з інформацією та наочними матеріалами, які можуть стати у нагоді при створенні опорних шкіл та при підготовці проектів з їх облаштування.

Відбір загальноосвітнього навчального закладу

§ Будівля загальноосвітнього навчального закладу не повинна бути в аварійному стані.

§ Земельна ділянка, на якій розташований загальноосвітній навчальний заклад повинна мати достатньо місця для облаштування функціональних зон: відпочинку, навчальних, навчально-дослідних, спортивних, тощо.

§ Після проведення будівельних робіт в загальноосвітньому навчальному закладі:

§ бажано, щоб були вільні приміщення для облаштувань навчальних i спеціалізованих кабінетів, лабораторій та ігрових та інших приміщень;

§ приміщення мають бути пристосовані для дітей з особливими потребами та мати високий потенціал енергозбереження, а також можливість підвищення енергоефективності будівель школи до категорії С/D.

Створення нового освітнього простору має забезпечити доступність та комфортність сучасних умов навчання, розвитку та спілкування учасників навчального процесу

1.ПРОПОЗИЦІЇ ДО ЗОВНІШНЬОГО ДИЗАЙНУ ШКОЛИ

§ енергоефективні технології (утеплення фасаду будівлі)

§ яскравий дизайн у сучасній стилістиці – мурали, 3D та тематичний дизайн з максимальним використанням фасаду

2.ПРОПОЗИЦІЇ ДО ВНУТРІШНЬОГО ДИЗАЙНУ ШКОЛИ

Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів

Класи та учбові приміщення

§ сучасне оформлення класів з максимальним використанням стін у навчальному процесі (можливість писати – розміщення декількох дошок на стінах класу; розміщувати засоби навчання)

§ безпечні розетки та проводка для комп’ютерів, електронного робочого місця вчителя, мультимедійної дошки, проектора

§ багатофункціональний учбовий простір (меблі-трансформери для різних форм організації навчання)

§ забезпечення сучасним навчальним обладнанням, засобами навчання, відповідно доПереліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом МОН від22.06.2016 №704 (далі – Перелік)

Холи, коридори, сходові клітини,зони загального використання

§ сучасні дизайнерські підходи та елементи дизайну – 3D, перспектива, колористика, цікава для дітей тематика, що розвиває творче мислення, широкий світогляд та естетику

§ окрема тематика для початкової школи

§ оснащення для інклюзивного навчання (пандуси, перила, підйомники, туалети з урахуванням спеціального обладнання для дітей з особливими потребами)

Відпочинкові зони

§ умови для активного відпочинку (розмітка “класики”, лабіринт, тощо), столи для настільного тенісу, тощо

§ можливість використовувати стіни для творчості (рамки для малюнків, дошки для малювання, тощо)

Спортивно-фізкультурні приміщення

§ спортивний зал з мотивуючою візуалізацією, дизайном на спортивну тематику

§ сучасне спортивне обладнання

§ тренажерний зал з обладнанням для тренувань та хореографічних занять

Актова зала

§ творче оформлення зали – сучасний дизайн та візуалізація

§ обладнання для презентацій (проектор, комп’ютер, мікрофон, тощо)

Їдальня

§ оформлення приміщення – еко-тематика здорового якісного харчування та здорового способу життя

§ сучасний інтер’єр

Бібліотека

§ сучасне оформлення та дизайн приміщення, комфортні меблі

§ комп’ютерна зона для он-лайн навчання

§ проектор та екран (можливість використовувати бібліотеку для різних форм організації навчання)

§ сучасний довідково-пошуковий апарат (програмне забезпечення)

Класи для творчості, музики, трудового навчання

§ тематичне оформлення стін

§ меблі-трансформери

§ сучасне обладнання для трудового навчання

§ багатофункціональний простір

§ забезпечення сучасним навчальним обладнанням, засобами навчання, відповідно доПереліку

Забезпечення санітарних норм та стандартів у туалетах

§ окремі кабінки, тепла вода, засоби гігієни, дзеркало тощо

§ туалети з урахуванням спеціального обладнання для дітей з особливими потребами

Створення медико-санітарного пункту

§ медичний кабінет (устаткування, обладнання загального та медичного призначення, оснащення медикаментами та перев’язувальними матеріалами, лікарськими засобами для надання невідкладної допомоги )

§ медичний кабінет у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах, навчально-реабілітаційних центрах для дітей з особливими освітніми потребами (загальне обладнання, обладнання для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, з тяжкими порушеннями мовлення, зі зниженим зором та сліпих, зі зниженим слухом та глухих, збiльшувачi текстів, орiєнтацiйнi пристрої тощо)

* При зміні внутрішнього дизайну школи мають використовуватися “зелені” технології та енергоефективність

3.ПРОПОЗИЦІЇ ДО УПОРЯДКУВАННЯ ПРИШКІЛЬНОЇ ТЕРИТОРІЇ

Відпочинково-ігрові зони

§ зона для активного відпочинку – доріжки для прогулянок, лабіринти, обладнані (пристосовані) зони для рухливих та розвиваючих ігор на свіжому повітрі

§ окрема ігрова зона для початкової школи

§ зона для пасивного відпочинку – тіньові навіси, лавки з ортопедичними властивостями

Спортивна зона

§ обладнаний спортивний майданчик з біговою доріжкою та умовами для спортивних ігор (баскетбольні стенди, волейбольні штанги)

§ футбольне поле з природним або штучним покриттям

§ гімнастичне та фізкультурне обладнання (турнік, лазанка, рукохід, лабіринт, брус, шведська стінка, стійка для стрітболу, тощо)

Навчально-дослідний майданчик

§ обладнана (пристосована) зона для проведення уроків (природничій напрямок, творчість) на свіжому повітрі

§ зона для дослідно-експериментальних робіт з природничого напрямку

§ зона з розміткою дорожнього руху (пішохідні переходи, основні дорожні знаки) для навчання основним ПДД

Транспортна та технічна зона

§ забезпечення капітального ремонту основних доріг по маршруту підвезення дітей;

§ асфальтований під’їзд та стоянка для шкільних автобусів, автівок та велосипедів

§ огороджені господарські зони (сміттєві баки, трансформатори, газорозподільники, тощо)

Забезпечення сучасного покриття(гума, штучна трава, відсів, пісок), бетонування обладнання, відвід води

Створення безпечних умов навчання

§ відеонагляд

§ тривожна кнопка

* ВСІ ПРОЕКТНІ РІШЕННЯ МАЮТЬ ВРАХОВУВАТИ ПОТРЕБИ ОСІБ З ОБМЕЖЕНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ

4.ПРОПОЗИЦІЇ ДО ЕЛЕКТРОННОЇ ПЛАТФОРМИ НАВЧАННЯ

§ швидкісний інтернет (не менше 100 Мбит/с)

§ електронне робоче місце вчителя

§ мультимедійні дошки

§ комп’ютерний клас

§ веб-камери (в тому числі, для забезпечення інклюзивного навчання)

* Комп’ютерне та мультимедійне обладнання відповідно до

НОВИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР–школа, у якій хочеться навчатися!

Примітка:Зазначаємо, що наведені матеріали не містять нормативного права та мають рекомендаційний характер. При виготовленні проектної документації обсяги та види робіт, обладнання, програмне забезпечення, дизайнерські рішення тощо визначаються замовником самостійно.

Кiлькiсть переглядiв: 176

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.